Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maartje Moonen - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maartje Moonen - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Maartje Moonen

Blijf op de hoogte en volg Maartje

11 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo iedereen,

Vanuit Auckland, Nieuw Zeeland schrijf ik mijn eerste reisverslag. Ik ben gister hier aangekomen na een (verschikkelijke) vlucht van 30 uur maar ben inmiddels weer tot rust gekomen in het hostel.

Gistermiddag om half een ben ik geland en ben daarna met de bus naar het centrum van Auckland gebracht. Ik zit nu in een backpackers hostel, maar sta versteld van de hoeveelheid mensen die hier werken om de reis te bekostigen of gewoon levenservaring op te doen. Ze zijn hier allemaal heel erg vriendelijk en helpen mij als ik ergens niet helemaal uitkom. Helaas hebben ze wel bijna allemaal een baan, dus echt een maatje om dingen te gaan bezoeken en te ondernemen heb ik hie niet gevonden. Gisteravond ben ik meteen even gaan kijken in het centrum en de haven, waar ik een mooi uitzicht had over het water. Auckland is een bruisende stad waar veel te doen is en heel erg heuvelachtig (wat ik vandaag wel in mijn kuiten voelde). Was daarna dus wel erg moe van de vlucht en ben op tijd weer het bed in gegaan.

Vandaag was ik al vroeg wakker en ben 's ochtens op pad gegaan. Met mijn lonely planet op zak heb ik een wandeling door het centrum van Auckland gemaakt en de highlights van de stad gezien. Tevens moest ik ook nog een busreis regelen om mij van het noordereiland naar het zuidereiland te vervoeren. Ik ben inmiddels in het bezit van een buspas waarmee ik 15 reizen kan maken, dus kan genoeg steden bezoeken om Nieuw Zeeland te ontdekken.

Net voordat ik dit schrijf heb ik met een aantal anderen in het hostel een heerlijke pasta bolognaise van Ricardo (de Italiaan) gegeten. Ik ben nu weer opgeladen om morgen verder te gaan met mijn reis. Ik ga morgenmiddag door naar het noordelijke plaatsje Paihia.

Tot zover mijn reis, ik hou jullie op de hoogte!

Maartje

  • 11 September 2014 - 08:15

    Lisette:

    Hoi maartje

    Wat klinkt het nu al heerlijk!!! Ik ben jaloers! En zo stoer dat je dit alleen gaat doen! Maar zo te horen heb ze zo mensen om je heen!!!
    Geniet er maar lekker van en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!!

    Liefs lisette

  • 11 September 2014 - 08:23

    Natalie Bloemen-Visser:

    Ha Maartje,

    Leuk om je te kunnen volgen. Dat gaan we zeker doen. Geniet ervan!

    Liefs van Paul, Natalie en Bob

  • 11 September 2014 - 09:44

    Romy:

    Hoi Maartje,

    Klinkt nu al gaaf! Geniet ervan!
    liefs Romy

  • 11 September 2014 - 10:06

    Rimke:

    Leuk leuk leuk :D
    Veel plezier!

    Dikke kus

  • 11 September 2014 - 10:13

    Florine:

    Wat ben je toch een bikkel. Veel plezier op al je avonturen. Ik ga je met plezier volgen!
    xxx

  • 11 September 2014 - 13:10

    Mariëlle Moonen:

    Hoi Maartje, het ergste achter de rug, de heenvlucht! Nu volop genieten. Wij volgen jou jaloers vanaf de verre zijlijn. Toen ik lang geleden in het toen nog verre Amerika zat, belde ik eens per week collect call. Gelukkig kun jij gewoon skypen en appen. Elke dag die je wilt...;)

  • 11 September 2014 - 14:04

    Ayesta:

    Hee Moonen,

    Stoer hoor! Toevallig gisteravond met een Nieuw-Zeelander een 'chat' gehad over economie en belastingen in Nederland en daar. Geniet, je reis zal een mooie onvergetelijke ervaring worden!

    Ik hoop dat je wat aan mijn kleren hebt trouwens. Ik ga je volgen. Kusjes

  • 11 September 2014 - 18:33

    Peter Boonen:

    Hoi Maartje ,

    Even heel veel plezier aan deze stoere meid wensen !!
    Erg leuk dat wij je escapades mogen volgen .
    Tot volgende verslag ,
    Groeten , Peter.

  • 12 September 2014 - 21:28

    Harriet:

    Maartje, je bent er al! Geweldig. Dapper, zo in je eentje. Je zult wel gemist worden hier in Nederland! Heel veel plezier en geluk op je verre reis. Xxx

  • 13 September 2014 - 15:30

    Gertie Van Haren:

    Hallo Maartje,
    Het moeilijkste gedeelte heb je nou gehad (alle begin is moeilijk).
    Je komt vast nog mensen tegen met wie je een stukje kunt reizen. Als je alleen reist kom je zoveel mensen tegen, vooral in de hostels. Dat is altijd heel verrassend. Gelukkig spreek je goed engels.
    Hopelijk ga je ook Rotorua bekijken, met die geysers en mudpools (de zwavel ruikt wel vies).
    Toen ik vroeger op het zuidereiland was vond ik het plaatsje Nelson heel gezellig want daar waren veel jongeren op doorreis. Dan gingen we vanuit de hostel met een stel naar een café. Die gingen toen om 11.00 uur savonds al dicht en dan ging iedereen gewoon naar huis.
    Misschien kun je ook nog een gletsjer beklimmen op het zuidereiland. Ik was vroeger op de Franz Jozef gletsjer. Je kon bergschoenen huren en dan ging je met een groepje en een gids. Dat was heel indrukwekkend.
    Ik hoop dat je heel veel kunt genieten van de prachtige natuur van New Zealand.
    Tot volgende keer.
    Hartelijke groetjes van Gertie.

  • 15 September 2014 - 10:50

    Papa:

    Hi Maartje,

    Wel een beetje vreemd om een dochter zo ver weg te hebben. Maar ik ben vooral erg trots op je! Mama zou het ook echt geweldig gevonden hebben. Ik weet dat we verbonden zijn met elkaar.

    Ik blijf me verbazen over de volstrekt onvoorbereide aftocht. Niks voor jou, zou meer iets voor mij zijn. Misschien lijken we op dat punt meer op elkaar dan ik had gedacht. Ga veel ondernemen en lekker genieten. Met een werkende bankpas gaat dat vast lukken ;-). Pas goed op jezelf.

    Liefs, pap

  • 19 September 2014 - 10:34

    Jean Paul:

    Maartje,

    Down Under staat het leven op zijn kop. Nieuwe wegen, mensen, dingen ontdekken en vooral genieten. NJoy. JP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Rondreis Oceanië

Backpacken in Nieuw-Zeeland en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2014

Mijn allerlaatste dagje

21 September 2014

Half way down

11 September 2014

Auckland
Maartje

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 4031

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 December 2014

Rondreis Oceanië

Landen bezocht: