Half way down - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Maartje Moonen - WaarBenJij.nu Half way down - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Maartje Moonen - WaarBenJij.nu

Half way down

Door: Maartje Moonen

Blijf op de hoogte en volg Maartje

21 September 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Hallo iedereen!

Ik ben alweer een aantal dagen verder sinds mijn laatste verslag vanuit Auckland. Het noorder eiland heb ik inmiddels achter me gelaten en ben nu net een uur aangekomen in Picton (zuider eiland). Het hostel waar in verblijf is hemels vergeleken de voorgaande plaatsen. Het scheelt dan ook dat het hier prachtig weer is met zon. Ik zal proberen jullie enigzinds op de hoogte te brengen van wat ik heb gedaan de afgelopen twee weken.

Vanuit Auckland ben ik naar het noorden getrokken, waar ik naar Paihia (Bay of Islands) ben geweest. De kust is daar fantastisch mooi en heb dan ook een wandeling gemaakt naar het topje van de berg om het prachtige uitzicht te bekijken. 's Avonds ben ik samen met mijn Duitse kamergenoot uit eten geweest in een Texes Bar, waar we heerlijk hebben gegeten. Daarnaast heb ik de boot naar het schiereiland Russell tegenover mijn hostel genomen om daar in de rustgevende natuur te lopen.
Na het noorden heb ik een acht uur durende busreis naar Rotorua genomen. Deze plaats staat bekend om de vulkanische gebieden die daar zijn. Ik heb twee parken bezocht en heb versteld gestaan van de mooie dingen die ik daar heb gezien. Er zijn enorme kraters met verschillende kleuren door de elementen die zich daarin bevinden en het gebied wordt overspoeld door heet water bronnen. Ook ben ik getuige geweest van spuwende geiser, wat zeer indrukwekkend was. In het tweede park heb ik een wandeling van de top van de berg naar beneden gemaakt. Tijdens deze wandeling kwam ik langs prachtige uitzichten en een enorm heet water meer. Het is onvoorstelbaar dat een meer van honderden meters oppervlakte een temperatuur kan hebben van 100 graden. Na deze vermoeiende dag heb ik de dag erna een korte wandeling door de Redwoods gemaakt samen met Junko, een japans meisje. Dit bos staat vol met enorm hoge bomen met een omtrek van een aantal meters. Het deed mij denken aan de erome bomen in Amerika.
Tijdens mijn korte stop in Taupo (centraal NZ), ben ik naar de beroemste waterval Huka Falls geweest. Hier stroomt het ene meer over in het ander door een honderd meter lange gleuf. Het water is kristal helder wat het een bijzonder uitzicht geeft, maar daarom ook zeer indrukwekkend. Voordat ik weer verder ging op doorreis heb ik nog even mijn voeten kunnen warmen in een heet water poeltje (gelukkig maar 38 graden en geen 100).
Mijn volgende stop was Napier, een stadje gebouwd in 1930 wat je nog kan zien aan de gebouwen. Het geeft een zeer jazzie gevoel als je daar rondloopt tussen de kenmerkende huizen. Deze plaats is de zonnigste van NZ wat ik meteen heb gemerkt. Het is in de rest van het land een beetje koud (15 graden met wind) wat komt door de koude winter en slechte lente. Gelukkig was het hier 20 graden met zon wat het meteen een stuk aangenamer maakte. Door het zonnige gebied zijn er veel wijngaarden, wat ik natuurlijk met eigen ogen heb moeten zien. Ik heb een tour langs verschillende beroemde wijngaarden gemaakt en heb mogen proeven van hun heerlijke verschillende soorten wijn. Meteen teut natuurlijk als je zoveel wijn in de zon in korte tijd krijgt.
Gelukkig heb ik goed geslapen door de wijn, want al om 7 uur vertrok mijn bus door naar Wellington, de hoofdstad. Van het zonnige Napier kwam in terecht in vreselijk weer. Het heeft alleen maar geregend en er stond een scherpe wind. Dit maakte mijn verblijf in Wellington geen pretje. Ik ben langs het Nationaal museum en de Art Gallery geweest, wat gelukkig een warm onderkomen was. Het slechte weer zou daar nog even aanhouden wat mij heeft besloten meteen de volgende dag een ferry naar het zuider eiland te nemen. Daar ben ik nu heel blij mee, nu de zon schijnt en ik in een heerlijk hostel zit.

Kort maar krachtig mijn afgelopen dagen hier in NZ. Het reizen gaat me goed af. Ik heb een abbonnement waarmee ik voordelig met de bus kan reizen en het is hier gelukkig goed geregeld. Ik was bang dat ik mij eenzaam ging voelen hier helemaal alleen, maar dat valt gelukkig heel erg mee. Het is laagseizoen maar er zijn altijd wel andere gezellige mensen in het hostel te vinden. Ik heb zelfs al drie nederlanders gespot. In de hostels is het meestal goed geregeld zodat je zelf kunt koken en het is dan ook gezellig om met anderen te eten.

Tot zover mijn reis, er komt snel weer een nieuw verslag!

(Foto's kan ik helaas niet uploaden omdat ik nergens mijn camerakaart kan insteken om ze om mijn usb te zetten. Foto's volgen waarschijnlijk in Australie)

  • 21 September 2014 - 08:47

    ROMY:

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet Maartje! Ik ben erg benieuwd naar je foto´s :)
    Veel plezier nog in nieuw zeeland!
    groetjes Romy

  • 21 September 2014 - 08:48

    Rianne:

    Hi Maartje,

    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt en dat het reizen je goed af gaat!
    Heerlijk openstaan voor alle mooie dingen en nieuwe contacten die deze maanden op jouw weg komen. Ben benieuwd hoe het verder gaat ;-)

    xxx Rianne

  • 21 September 2014 - 12:13

    Mariëlle:

    Hoi Maartje, superleuk daar, zo te horen. De natuur kan inderdaad overweldigend mooi zijn. Dan is Nederland maar saai. Je mist hier niets hoor. Druk najaar met redelijk weer. Geniet ervan!!

  • 22 September 2014 - 20:04

    Gerda Kuijpers:

    Knap hoor zo alleen op reis gaan, gelukkig ontmoet je daar leuke mensen. Gaaf wat je daar allemaal ziet en meemaakt. Nou meid geniet ervan en tot volgende verslag. Liefs Leo en Gerda xx

  • 25 September 2014 - 10:38

    Gertie Van Haren:

    Hallo Maartje,
    Wat een prachtig reisverslag! Ik beleef het helemaal mee. Je kunt al heel goed reizen. Ik dacht wel dat je Rotorua indrukwekkend zou vinden. Dat art museum lijkt me ook wel interessant.
    Hier bij ons is het een beetje saai. Behalve afgelopen weekend toen "Market Garden" herdacht werd. De operatie van de bevrijding van het zuiden van Nederland. Het hele weekend werd de bevrijding nagespeeld met oude legervoertuigen, jeeps, "soldaten" in oude legeruniformen, parachutisten, overvliegende oude vliegtuigen etc. Wij hebben gekeken in Alverna en Nijmegen. Het was een mooi spektakel.
    Nog veel plezier met het zijn in New Zealand.
    Groetjes van Gertie.

  • 27 September 2014 - 14:13

    Lisette Jansen:

    Wat klinkt het weer heerlijk!! Geniet er lekker van en die heerlijk je eigen ding!! Ben wel benieuwd naar de foto's hoor!!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Rondreis Oceanië

Backpacken in Nieuw-Zeeland en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2014

Mijn allerlaatste dagje

21 September 2014

Half way down

11 September 2014

Auckland
Maartje

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 4035

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 December 2014

Rondreis Oceanië

Landen bezocht: